tiistai 24. tammikuuta 2017

Laskuvarjolyhty


Tämän päivän pikkupiristys oli laskuvarjolyhty. Kaverini vinkkasi, että niitä on kierrätyskeskuksessa 2 euroa kappale ja olin koko päivän kuin kissa pistoksissa, jotta pääsen hakemaan omani. No ajoimme sinne työpäivän jälkeen, vain huomatakseni, että ne olivat jo loppu. Myyjä huomasi ilmeeni ja kävi katsomassa vielä takahuoneesta. Ei mitään. Hän tarjosi asterikimppua tilalle. Joo, kiitos ei...

Kun kerroin koko surullisen tarinan kaverilleni, hän antoi minulle omansa, oli ostanut varoiksi tuplat itselleen eli nyt olen laskuvarjolyhdyn onnellinen omistaja. Vaihdoin sen saviruukkuun ja laitoin uuden mullan.


Yläkerrassa alkaa kasvit heräilemään kevääseen. Enkelinsiipi oli pukannut kukan, samoin pelargonia.


Annansilmäkin oli kukassa,


Ihmeköynnös, annoin kaverilleni emokasvin, joka oli suuri ja piikikäs. Sitten minulle tuli sitä vähän ikävä ja sain takaisin kaksi pistokasta. Kääk. Jos molemmat juurtuvat, ei minulla ole mitään paikkaa, mihin ne molemmat mahtuisivat... Alla emokasvin kukintaa viime kesänä.


Kiinaruusu availee kukkiaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti